De Vereniging

DOEL EN DOELGROEP:

Het doel is mensen (leden en niet leden) te activeren door sociale contacten te bevorderen en daarbij een aangename tijd te geven. De primaire doelgroep wordt gevormd door 55-plussers, maar ook anderen die zich daarbij thuis voelen zijn van harte welkom.
Het werkgebied is de gemeente Stichtse Vecht.

ACTIVITEITEN:

Leden maken zelf plannen en voeren die uit in samenspraak met het bestuur.
Bij activiteiten denken wij in de volgende levensgebieden:
Cultuur: lezingen, musea bezoeken, galeries, films, stadswandeling, reisjes;
Sociaal: terug naar je geboorteplaats, koffieochtenden, zangkoor, kookgroep, samen uit eten gaan, leesclub, ondersteuning digitalisering, hulp op het gebied van administratie en belastingaangifte;
Sportief: fietstochten, wandelen, zwemmen, jeu de boules;
Wonen en zorg: een stem zijn voor de collectieve belangen van de leden op lokaal
niveau bij onder andere gemeentebestuur, woningbouwcorporaties,
zorg- en welzijnsinstellingen en politieke partijen;
Zingeving: gespreksbijeenkomsten over zingeving.
Deze opsomming zijn mogelijkheden, maar er is altijd ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Heb je een idee voor een leuke activiteit, stuur dan een mail naar:

LID WORDEN:

Het lidmaatschap bij de Vechtse Plussers in 2024 bedraagt 25 euro (mag meer). Een stel uit één huishouden betaalt 35 euro (per juli betaal je de helft van de prijs). Hiervoor kan je meedoen met de plaatselijk georganiseerde activiteiten: er wordt een kleine bijdrage gevraagd per event.

We zitten nu op 87 leden per januari 2024.

HET BESTUUR:

Het bestuur wordt gevormd door: Gisela Pel-Wouters (voorzitter), Jaap Martinus (penningmeester), Yvon Schoonderbeek (PR) en Christa van Lienden (secretaris).

DOCUMENTEN: